Denksportvereniging Culemborg
"Denksport verbindt ons"

Onze organisatie

Het bestuur bestaat uit vier personen. Met jarenlange bestuurlijke ervaring hopen wij deze vereniging goed te beginnen. We zouden het heel leuk vinden als jij ons komt ondersteunen in onze missie om zoveel mogelijk mensen het mooie, leuke en uitdagende van denksport te laten ervaren.
Wil jij ons helpen? Laat het weten!

Missie: Bij Denksportvereniging Culemborg kun je terecht voor denkspellen & denksporten: Een uitdaging én gezelligheid voor iedereen.

Robert-Jan van den Akker

Positie Voorzitter

Over Als oud damtrainer, jeugdleider en initiator van deze vereniging ben ik blij en trots om kinderen en volwassenen het mooie van denksport te laten ervaren. Met pedagogische en didactische kennis uit mijn opleiding, (werk-) ervaring en door mijn eigen bedrijf als Denksportdocent van den Akker help ik graag iedereen om het beste uit zichzelf te halen en om zichzelf continu uit te dagen en te ontwikkelen. Ga je ook de uitdaging aan?

Jos Verlangen

Positie Secretaris

Over Ik ben Jos Verlangen, 58 jaar, en woon en werk in Culemborg. Ik ben jarenlang als vrijwilliger actief geweest bij voetbalverenging Vriendenschaar in diverse functies en ben nu actief als penningmeester van HuurdersBelangenVerenging Culemborg en Penningmeester st. PataSiwa PataLima en als secretaris van Denksportvereniging Culemborg. Na het lezen van de oproep van Robert-Jan over een nieuw op te zetten denksportvereniging, leek het mij leuk om dit op te pakken en om mee te werken aan het opzetten/uitbreiden van een nieuwe vereniging in Culemborg. Denksport is natuurlijk heel erg breed, dus de uitdaging om hier iets moois van te maken, maakt deze functie alleen maar mooier. Hoe mooi zou het zijn als we over een jaar of drie kunnen zeggen dat ook deze verenging een mooie groei heeft mee kunnen maken en iets bijdraagt aan het, toch al rijke, verenigingsleven in Culemborg.

Kirsten Mulder - Oranje

Positie Penningmeester

Over Ik ben de moeder van Nathan, 8 jaar, die al langere tijd denksportlessen volgt bij Robert-Jan. Mijn zoon is erg enthousiast over de lessen en daarom wil ik me graag inzetten voor de denksportvereniging. Ik houd me bezig met het bijhouden van de administratie, de website en de social media kanalen.

In 2023 sloot één van mijn drie kinderen zich aan bij Denksportvereniging Culemborg om beter te leren schaken. Hij heeft, net als mijn andere zoon, de basis geleerd van zijn vader en opa. De kinderen ontwikkelden zich met de schaaklessen op YouTube, spelen tegen papa en de denksportvereniging. Opa raakte geïnspireerd en werd weer lid van een schaakvereniging. De momenten dat de kinderen met opa schaken vind ik heel bijzonder. Dat schaken de generaties verbindt is zo ontroerend, dat ik me graag inzet om schaken tussen jong en oud mogelijk te maken. Binnen de vereniging richt ik me op het vormen van een groep met volwassen schakers die zich graag mentaal uitdagen en zich op die manier verbinden met anderen.

Huishoudelijk Reglement Denksportvereniging Culemborg
Hier vinden jullie het huishoudelijk reglement van onze denksportvereniging versie april 2024. Dit zal besproken worden bij de ALV op 23 april 2024. Bij vragen graag contact opnemen met een van de bestuursleden.
Huishoudelijk-Reglement Denksportvereniging Culemborg versie april 2024.docx (21.79KB)
Huishoudelijk Reglement Denksportvereniging Culemborg
Missie en visie Denksportvereniging Culemborg
Hier kunnen jullie de missie en visie van onze denksportvereniging lezen. Bij vragen graag contact opnemen met een van onze bestuursleden. Versie januari 2023.
Visie denksportvereniging Culemborg 2023.docx.pdf (102.8KB)
Missie en visie Denksportvereniging Culemborg
Visie denksportvereniging Culemborg 2023.docx.pdf (102.8KB)

Lidmaatschap